WSPOMNIENIA Z WYJAZDU DO POZNANIA

Dnia 14 czerwca 2014 roku Gminny Ośrodek Kultury w Ryjewie zorganizował wycieczkę do Poznania. Wyjazd zaplanowano na godzinę 3.30. Mimo tak wczesnej pory humory wszystkim dopisywały.

Na miejscu czekała na nas przewodniczka, zwiedzanie zaczęliśmy od Palmiarni Poznańskiej, która jest największą Palmiarnią w Polsce i jedną z największych w Europie, prezentowanych jest w niej około 1100 gatunków roślin, a w akwarium 170 gatunków ryb oraz około 50 gatunków roślin wodnych. Po ponad godzinnym zwiedzaniu Palmiarni udaliśmy się na Stadion Lecha Poznań. Zwiedzanie Stadionu rozpoczęliśmy od obejrzenia alejki gwiazd klubu Lecha i sali konferencyjnej w, której mieliśmy możliwość zrobienia zdjęcia grupowego uczestników wycieczki. Ponadto zwiedziliśmy również szatnie gości, płytę główną stadionu jak również trybuny dla VIP-ów.

Następnym zwiedzonym obiektem była Bazylika Archikatedralna św. Piotra i św. Pawła w Poznaniu jeden z najstarszych polskich kościołów i najstarsza polska katedra (od 968), położona na Ostrowie Tumskim. Jest ona miejscem pochówku pierwszych władców Polski i przypuszczalnym miejscem chrztu Mieszka I. Obecna gotycka katedra powstała w XIV – XV w., częściowo odbudowana i regotyzowana po zniszczeniach II wojny światowej.

Po zwiedzeniu Bazyliki udaliśmy na Stary Rynek w Poznaniu, na którym zaplanowano godzinkę czasu wolnego na obiad, po godzinie spotkaliśmy sie wraz przewodnikiem przy Ratuszu po czym udaliśmy sie na mały spacer ulicami Starego Rynku.

Po zwiedzeniu kwadratowego placu na Starym Mieście oraz okolicznych uliczek udaliśmy się na Maltę. Tam mieliśmy okazję skorzystać min. ze sztucznego stoku narciarskiego oraz  toru saneczkowego.

Do Ryjewa wróciliśmy w godzinach nocnych. Mimo zmęczenia całodniowym zwiedzaniem i jazdą powrotną wszyscy uczestnicy wysiedli zadowoleni.

Zapraszamy na kolejne wycieczki.

Copyright © 2013. All Rights Reserved.